mandag 17. oktober 2011

Store gleder - små øyeblikk


Hun minste som i ei nydelig smekke fra da jeg var liten, får et av sine første smakemåltider på grøt her. Risgrøt. Mmmmm! Superinteressert og kjempeklar for å smake mer! Bare mor som av ymse grunner holder litt igjen. Åååå, guri! Hun blir så fort stor!!! Som dere ser syntes storesøster at det er veldig stas å få hjelpe til.




Og lille "store" jenta våres. Som blir kjempeglad og superstolt hver gang hun får lov til å smøre brødskiven sin selv! Her med et av favorittpåleggene (som hører lørdager til) Prim. 

Ååå, som jeg gjerne skulle fått tiden til å stå stille innimellom. Få nytt disse fine små øyeblikkene bare litt lengre. Små skritt mot de voksnes verden. Bittesmå piker som elsker utfordringer og som mestrer. Nye ord, nye bevegelser, begge med fremskritt dag for dag. Bittelitt større for hver dag som går. I dag var første dagen hun minste forsøkte seg på en slags krabbestilling, med knærne godt plantet under seg, ansiktet gravd ned i babyteppet og rumpa godt opp i været. Hihi.. strevde som bare det.

I hverdagens mas og jag er det mange vakre øyeblikk og gleder. Vi må nyte mens vi kan! Det prøver iallefall jeg å minne meg selv på innimellom... <3




3 kommentarer:

  1. Saa deilig aa se bildene og de skjoenne smaa. Du skriver veldig bra ogsaa. Klem

    SvarSlett
  2. nydelige bilder <3.. har du lyst til å vinne en ny garderobe fra samsøe og samsøe bør du sjekke ut bloggen min

    SvarSlett